Primary links

Hjælp til udstyr

Efter at have prøvet at golfe lidt har jeg nu også lykkedes med at drukne min driver, hvilket jo naturligt fik mig til at overveje hvad jeg skulle købe til erstatning.

Den jeg sendt ud i en "bundløs" sø var en 175g valkyrie som jeg typisk sendte 70-80 meter hen af banen. Jeg var så småt begyndt at kunne styre flugten, men er stadig på fornavn med banens buske og træer, mest fordi jeg stadig er nødt til at sige undskyld for de blå mærker jeg måtte have kradset i deres bark, når en anhyzer trods min intention går hen og bliver en hyzer (eller omvendt).

Så er der ikke nogle der kan komme med et par gode hints til hvordan/hvad jeg skal vælge

Mvh
Rune

Re: Hjælp til udstyr

Hej Rune. hvad kan jeg sige... du er bestemt ikke den første der er lost i disc-valg. Min klare anbefaling er at troppe op til klubtræning en dag på din lokale bane - og få en snak med dem, som spiller i klubben. Personligt ville jeg jo straks anbefale enhver begynder en Leopard driver i dx-plast - en buzz (alle typer plast) og en putter du holder godt på... så synes jeg man er godt igang. MEN der er jo tusinder af modeller... og det er en jungle at finde det rette udstyr. Det vidner de mange disc, som pt. er parkeret hjemme hos mig nok også alt for meget om :-) Hilsen Lars Lau Karlebo Frisbee-Golf Klub

Re: Hjælp til udstyr

Det er faktisk bedre at lære at kaste langt med en midrange-disc. Et oplagt valg er en Roc i DX-plastic. Det bedste er at købe to eller tre, som er ens i farve og vægt. En Roc har den fordel, at den flyver som man kaster den. Hvis den flyver dårligt, har du kastet den dårligt. Det er et ret enkelt princip, som gør at du hurtigt lærer at korrigere dine fejl. Mange drivere flyver kun marginalt længere end en Roc, og hvis de kastes forkert, flyver de kortere. Hvis du lærer at kaste en Roc, kan du senere styre dine drivere bedre. Ellers er det jo bare af med bukserne og ud i søen!